THERE IS

Det finns någon som är precis lika dan mig där ute.
Vi är så olika, men så olika.
Under alla år vi har gått i skolan tillsammans har vi gått samma linje och samma klass. När vi gick till skolan, när vi var i skolan och på väg hem från skolan. När vi slutade för dagen lekte vi med varandra. Vi sov tillsammans. Vi hade alltid samma rum. När vi var små och var rädda för vår vardag, för spöken under sängen så låg vi alltid i samma säng, svakfötters och kramade om varandras ben. Vi åt frukost tillsammans varje morgon, vi satt alltid med varandra vid bordet och åt, om vi inte satt i soffan och isåfall satt vi där tillsammans.
Vi gjorde skoluppgifter tilslammans. I Naturkunskap gjorde vi alltid arbeten tillsammans, då fixade vi det med ett varsitt VG. I Svenska gjorde vi uppgifter tillsammans och den bästa vi gjort var "barn med alkoholiserade förälder", för att vi gjorde det tillsammans. När vi gick på sättraskolan tillsammans, var vi i olika klassrum men målade precis lika teckning. När du började på innebandy ville jag med göra det. Du köpte nya skor och en ny klubba med dina fosterföräldrar, jag blev avundsjuk och gjorde samma sak med farfar. Vi åkte och tittade på din träning, vi hade köpt precis lika klubba och precis lika skor. Hur i helvete går det till egentligen? Av alla skor som fanns, av alla klubbor som fanns så valde vi precis lika.
När den svåraste tiden kom, då jag behövde dig som mest. I våran ungdom, så flyttade du ifrån mig. Du var borta från mig i 5 år, hela våran tonår var som bortblåst med vinden. Du kunde vara hemma var tredje helg, om jag hade tur var du hemma varannan.
Du kom tillbaka, vi bodde ihop, bara du och jag. Det var svårt som attan! Vi fick varsin lägenhet, vad annat drömmer en flicka i 16års åldern om? En egen lägenhet! ¨
Med åren som gått har jag insett att du är det absolut finaste jag har, jag vill ditt bästa till allt, det kan vara hårt att höra och se men så fungerar det ibland. Ibland gör vi fel och många gånger rätt, men vet ni vad? När det är rätt gör vi det oftast tillsammans...
Jag inser inte hur mycket jag behöver dig och vill ha dig nära förens du reser bort. Jag vill fråga dig - Vill du äta här idag? Vill du sova här i natt? Ska vi gå en promenad? ska vi göra det tillsammans? vill du vara med oss? Vill du med dit i morgon? Vill du göra det sen?
Jag är inte världens bästa syster, men säg det till mig den dagen det kommer från hjärtat, inte ur hjärnan när du är arg. Lova mig att aldrig göra dig illa när du är ledsen, för jag älskar dig mest i hela världen. Du är allt för mig! Du har allt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0