FÖR SAKNA MÅSTE MAN BLI AV MED DET FÖRST. UNDERBARA VÄN

Det är inte alls som förut. Det är annorlunda, väldigt annorlunda från förut. Jag vill inte ha några bekymmer och prat härs och tvärs över mig. Jag vill ha sena sommarkvällar men en cigg i ena handen och en cider i andra. Runt omkring mig vill jag har massa vänner, alla är vänner med alla och vi ska skåla högt över den tända brasan allihop. När det blir mörkare och varmare i vattnet ska dom som vill, dvs många av dom, springa hand i hand ner mot vattnet. Där jag ska jag stå kvar och ta ett kort när det skvätter massa vatten och blir vågor av lycka! Alla blir berusade men inte överdrivet och ingen spya! När man badat så sätter sig alla runt om brasan med varsin filt inlindad runtom sig i en solstol och lyssnar på spotify genom mobilhögtalare. Jag känner för en sån dag i dag.

Jag minns i somras, vi satt bakom asplundskolan och pratade. vi redde ut saker och ting, fick saker klara för oss och gjorde tester när vi kom hem. Satt ute på altanen i mörkret, rökte ciggaretter och pratade, rökte ciggaretter och pratade, så gick det runt hela kvällen. Heeey, jag ville dela min sommar med dig. Jag vet inte varför, jag kanske kom på det just nu bara för att du inte finns kvar hos mig. Hade du varit kvar, kanske jag inte hade velat det. Men man måste bli av med något innan man kan sakna det. Och, man kan aldrig sakna något man aldrig haft, men jag hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0